Pracujesz przed komputerem? Kilka wskazówek, jak walczyć z przemęczeniem oczu.

Praca przy monitorze, relaks przy grach wideo, zanieczyszczenie środowiska, zmiany temperatury, stres, różne przyczyny powodują zmęczenie oczu. Dziewięć prostych i praktycznych porad może pomóc Ci zwalczyć to zmęczenie i zapewnić oczom dobre samopoczucie.

Zdrowy styl życia.

Powtarzające się nieprzespane noce, nadmierne palenie papierosów lub spożywanie alkoholu — styl życia człowieka wpływa na zdrowie jego oczu. Aby utrzymać dobry wzrok, powinni starać się regularnie wysypiać. Zasadniczo dorosły człowiek potrzebuje od 8 do 9 godzin snu na dobę. Jest to niezbędne dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

Nawilżaj powietrze w swoim pokoju w nocy.

Umieść pojemnik z wodą w rogu pokoju lub w pobliżu kaloryfera. Zauważysz, że będzie Ci się lepiej oddychać i poprawi się stan Twoich oczu.

Odpoczynek i relaks.

Intensywna koncentracja może przyspieszyć zmęczenie oczu. Aby oczy mogły się naładować, należy robić przerwy co 20 minut. Stanie przed ekranem stale odwadnia źrenice. Częste i regularne mruganie jest naturalnym sposobem na ich nawodnienie.

Trochę ciepła.

Aby rozluźnić mięśnie oczu, użyj rąk. Rozgrzej ręce, pocierając je o siebie lub zanurzając w ciepłej wodzie. Po ogrzaniu, połóż dłonie na zamkniętych oczach lub uformuj z nich muszlę i połóż na zamkniętych oczach, nie dotykając ich.

… a także świeżość!

Aby ukoić oczy, użyj mokrej flaneli z chłodną wodą. Po wyciśnięciu, można nałożyć go na zamknięte oczy na 3 do 5 minut. Szczególnie na powieki, weź plasterki ogórka i przyłóż je do zamkniętych oczu.

Oczy w cieniu.

Noszenie okularów przeciwsłonecznych jest nie tylko modne, ale również niezbędne dla dobrego samopoczucia oczu. W cieniu, pod okularami przeciwsłonecznymi, oczy nie odbierają bezpośrednio promieni słonecznych. Zapobiega to ich przeciążeniu. Idealnym wyborem są okulary z żółtymi, bursztynowymi, pomarańczowymi i brązowymi soczewkami.

Zadbaj o oświetlenie w swoim domu.

Oświetlenie w domu ma znaczący wpływ na oczy. Czytelnie powinny mieć doskonałe oświetlenie. Idealnie byłoby, gdyby w tych pomieszczeniach zainstalowano lampkę do czytania. Będzie to dopełnienie lampy głównej, która służy do oświetlenia całego pomieszczenia.

Wyreguluj monitor.

Czysty, pozbawiony odblasków monitor pomaga zapobiegać zmęczeniu oczu. Aby poprawić ostrość tekstów, należy zwiększyć kontrast ekranu. Odległość między ekranem a oczami powinna wynosić co najmniej 50 cm. Osoby z krótkowzrocznością mogą pracować przed monitorem bez okularów. To pomaga odciążyć oczy.

Masować okolice oczu.

Aby złagodzić zmęczenie oczu, masuj okolice oczu. Z zamkniętymi oczami, palcami wskazującymi masuj je dookoła. Od wewnętrznego kącika oka do zewnętrznego kącika, przechodząc przez brwi, wykonuj delikatne ruchy obrotowe. Ćwiczenie to powinno być powtarzane co najmniej trzy razy dziennie.

Aktywność fizyczna i odpowiednia dieta.

W trosce o swoje zdrowie podejmuj jedną lub więcej aktywności fizycznych przez co najmniej 30 minut dziennie. Pozwala to na rozluźnienie mięśni ciała, poprawia samopoczucie i ułatwia zasypianie. Należy dbać o swoją dietę, jedząc co najmniej 5 owoców i warzyw dziennie. Skup się na pokarmach bogatych w witaminy A, C i E.

Poprzedni post Koenzym Q10 – bezcenne wsparcie w walce o młodość i zdrowie
Poprzedni post Owoce na odchudzanie, które warto spożywać